Pojazdy ciężarowe

samochody dostawcze, ciągniki siodłowe, autobusy i busy.

Dział pojazdów ciężarowych zajmuje się największymi pojazdami, które pojawiają się w naszej firmie. Obsługujemy m.in. samochody ciężarowe, dostawcze, autobusy, ciągniki siodłowe. Jako pierwsi w Polsce zaczęliśmy regenerować katalizatory w pojazdach ciężarowych. Obecnie posiadamy własny magazyn katalizatorów spełniających normy Euro 5 i Euro 6, dzięki czemu jesteśmy w stanie skrócić czas oczekiwania na gotową część do minimum.

Oferujemy również regenerację filtrów DPF w pojazdach ciężarowych. Wykorzystujemy do tego urządzenia firmy Hartdridge, która jest liderem w dziedzinie napraw podzespołów w silnikach diesla. Warto dodać, że większość producentów pojazdów zaleca regenerację filtrów DPF przy pomocy urządzenia Hartridge.

Bardzo często w naszym serwisie regenerujemy lub wymieniamy katalizatory i filtry SCR w takich modelach jak: Volvo FH, Renault Gama T, Premium Magnum, Iveco Eurocargo, Stralis, DAF XF.

Realizowane usługi

Katalizatory
Ze względu na swoje gabaryty i ilość spalin jakie emitują pojazdy ciężarowe powstało wiele norm określających ich ilość i jakość. Posiadamy katalizatory spełniające zarówno normy Euro 5 jak i Euro 6. Jesteśmy pierwszą w Polsce firmą, która podjęła się regeneracji katalizatorów wymieniając wkłady i przywracając ich sprawność. Regenerujemy katalizatory również za pomocą maszyny Hartridge 300 DPF. Oprócz regeneracji zajmujemy się sprzedażą nowych katalizatorów do pojazdów ciężarowych.
Tłumiki i rury
Tłumiki w pojazdach ciężarowych są bardzo różnorodne, składają się nie tylko z tłumików środkowych ale również z licznych złączy, rur. Specyfika ich konstrukcji wynika również z różnorodności budowy największych pojazdów i wykonywanych funkcji. Jesteśmy w stanie dostarczyć lub stworzyć każdy rodzaj tłumika, rury spełniając oczekiwania klientów.
Filtry DPF
W naszej ofercie oprócz katalizatorów znajdują się filtry cząstek stałych DPF. Dział pojazdów ciężarowych zajmuje się sprzedażą nowych, używanych oraz regenerowanych filtrów. Regenerację filtrów realizujemy w naszym serwisie na maszynie Hartridge DPF 300, za pomocą techniki przepływu powietrza oraz wypalania sadzy.
Modyfikacje
Tuning pojazdów ciężarowych to bardzo specyficzny element naszej pracy. Duże pojazdy służące głownie w transporcie i logistyce dostosowane są do celów przemysłowych, mimo to niekiedy ich właściciele decydują się na ich modyfikacje lub tuning. Tuning pojazdów ciężarowych służy nie tylko dostosowaniu układów do specyfiki danej branży ale również wyróżnieniu dźwiękiem czy wyglądem. Dział pojazdów ciężarowych realizował różnego rodzaju nietypowe zlecenia spełniając potrzeby klientów.
Najczęściej zadawane pytania
Tak, regeneracja polega na wymianę wkładów ceramicznych na nowe. Dzięki temu mamy pewność, że każdy oferowany przez nas katalizator jest w 100% sprawny, a jego trwałość jest porównywalna z nową częścią kupioną w ASO.
Jesteśmy w stanie zregenerować prawie każdy katalizator Euro 6. Regeneracja polega najczęściej na wymianie katalizatora wstępnego DOC ( MAN , Volvo, Renault) lub na wymienia katalizatora SCR ( Mercedes Actros, Atego).
Nie stosujemy tej metody ponieważ jest ona mało skuteczna. Podczas „czyszczenia” katalizatora za pomocą wody dochodzi do wypłukania metali odpowiedzialnych za przeprowadzenie reakcji z ADblue i tym samym redukcję emisji NOx
Do regeneracji filtrów DPF używany urządzeń firmy Hartridge. Metoda którą się posługujemy polega na dopaleniu sadzy znajdującej się w filtrze DPF w specjalnym piecu. Następnie sadzę i popiół usuwamy za pomocą sprężonego powietrza. Metoda którą wykorzystujemy do regeneracji DPF-ów jest zalecana przez czołowych producentów silników takich jak Caterpillar, Cummins, Volvo czy Paccar
Nie zalecamy tej metody ponieważ w jej wyniku dochodzi o wypłukania metali z ceramiki, które są odpowiedzialne za oczyszczanie spalin i dopalanie się sadzy. Dodatkowo w niektórych filtrach DPF które są zbudowane z segmentów ( np. Mercedes Actros) może dojść do uszkodzenia spoin scalających filtr i w konsekwencji jego rozpadnięcie się. Kolejnym problem jest wielkość filtra DPF w pojeździe ciężarowym, trudno jest go całkowicie wysuszyć po procesie czyszczenia. Jeżeli zamontujemy wilgotny filtr to sadza w kontakcie z nim zamieni się konsystencję podobną do błota, w wyniku czego filtr w krótkim czasie może ponownie wymagać regeneracji.

Przykładowe realizacje