Pojazdy ciężarowe

samochody dostawcze, ciągniki siodłowe, autobusy i busy.

Dział pojazdów ciężarowych zajmuje się największymi pojazdami, które pojawiają się w naszej firmie. Obsługujemy m.in. samochody ciężarowe, dostawcze, autobusy, ciągniki siodłowe. Jako pierwsi w Polsce zaczęliśmy regenerować katalizatory w pojazdach ciężarowych. Obecnie posiadamy własny magazyn katalizatorów spełniających normy Euro 5 i Euro 6, dzięki czemu jesteśmy w stanie skrócić czas oczekiwania na gotową część do minimum.

Oferujemy również regenerację filtrów DPF w pojazdach ciężarowych. Wykorzystujemy do tego urządzenia firmy Hartdridge, która jest liderem w dziedzinie napraw podzespołów w silnikach diesla. Warto dodać, że większość producentów pojazdów zaleca regenerację filtrów DPF przy pomocy urządzenia Hartridge.

Bardzo często w naszym serwisie regenerujemy lub wymieniamy katalizatory i filtry SCR w takich modelach jak: Volvo FH, Renault Gama T, Premium Magnum, Iveco Eurocargo, Stralis, DAF XF.

Realizowane usługi

Katalizatory
Ze względu na swoje gabaryty i ilość spalin jakie emitują pojazdy ciężarowe powstało wiele norm określających ich ilość i jakość. Posiadamy katalizatory spełniające zarówno normy Euro 5 jak i Euro 6. Jesteśmy pierwszą w Polsce firmą, która podjęła się regeneracji katalizatorów wymieniając wkłady i przywracając ich sprawność. Regenerujemy katalizatory również za pomocą maszyny Hartridge 300 DPF. Oprócz regeneracji zajmujemy się sprzedażą nowych katalizatorów do pojazdów ciężarowych.
Tłumiki i rury
Tłumiki w pojazdach ciężarowych są bardzo różnorodne, składają się nie tylko z tłumików środkowych ale również z licznych złączy, rur. Specyfika ich konstrukcji wynika również z różnorodności budowy największych pojazdów i wykonywanych funkcji. Jesteśmy w stanie dostarczyć lub stworzyć każdy rodzaj tłumika, rury spełniając oczekiwania klientów.

Usługi – Adam ciężarowe

Najczęściej zadawane pytania
Tak, regeneracja polega na wymianę wkładów ceramicznych na nowe. Dzięki temu mamy pewność, że każdy oferowany przez nas katalizator jest w 100% sprawny, a jego trwałość jest porównywalna z nową częścią kupioną w ASO.
Jesteśmy w stanie zregenerować prawie każdy katalizator Euro 6. Regeneracja polega najczęściej na wymianie katalizatora wstępnego DOC ( MAN , Volvo, Renault) lub na wymienia katalizatora SCR ( Mercedes Actros, Atego).
Nie stosujemy tej metody ponieważ jest ona mało skuteczna. Podczas „czyszczenia” katalizatora za pomocą wody dochodzi do wypłukania metali odpowiedzialnych za przeprowadzenie reakcji z ADblue i tym samym redukcję emisji NOx
Do regeneracji filtrów DPF używany urządzeń firmy Hartridge. Metoda którą się posługujemy polega na dopaleniu sadzy znajdującej się w filtrze DPF w specjalnym piecu. Następnie sadzę i popiół usuwamy za pomocą sprężonego powietrza. Metoda którą wykorzystujemy do regeneracji DPF-ów jest zalecana przez czołowych producentów silników takich jak Caterpillar, Cummins, Volvo czy Paccar
Nie zalecamy tej metody ponieważ w jej wyniku dochodzi o wypłukania metali z ceramiki, które są odpowiedzialne za oczyszczanie spalin i dopalanie się sadzy. Dodatkowo w niektórych filtrach DPF które są zbudowane z segmentów ( np. Mercedes Actros) może dojść do uszkodzenia spoin scalających filtr i w konsekwencji jego rozpadnięcie się. Kolejnym problem jest wielkość filtra DPF w pojeździe ciężarowym, trudno jest go całkowicie wysuszyć po procesie czyszczenia. Jeżeli zamontujemy wilgotny filtr to sadza w kontakcie z nim zamieni się konsystencję podobną do błota, w wyniku czego filtr w krótkim czasie może ponownie wymagać regeneracji.

Przykładowe realizacje