Najczęściej zadawane pytania (F.A.Q.)

Pojazdy osobowe
Jeśli nie możesz naleźć tłumika, który potrzebujesz najlepszym rozwiązaniem będzie jego renowacja: wymiana skorodowanych fragmentów, czyszczenie, konserwacja i malowanie całości. Ostatecznie proponujemy dorobienie potrzebnych elementów. W celu stworzenia rzetelnej wyceny renowacji musimy najpierw dokonać oględzin w naszym warsztacie.
Prawdopodobnie zużyciu uległ „element elastyczny” czyli tłumik drgań, zwany również „złączem elastycznym” czy potocznie „plecionką”. W przypadku takiej usterki zalecamy wymianę elementu oraz jej montaż w naszym serwisie. Posiadamy szeroką gamę rozmiarów tego elementu uznanych firm, np. VW, Fischer itp.
W większości przypadków można. W naszej ofercie znajdują się tłumiki, układy wydechowe takich producentów jak Magnaflow, Ulter czy Supersprint, stosujemy również indywidualne realizacje według potrzeb klientów.
Tak, posiadamy szeroką gamę końcówek ozdobnych. Posiadamy końcówki oryginalne, głównie do topowych marek, takich jak: Maserati, Porsche, Mercedes, BMW, Audi. W ofercie znajduje się również kilkadziesiąt końcówek uniwersalnych ze stali nierdzewnej kilku znaczących producentów.
Pojazdy ciężarowe
Tak, regeneracja polega na wymianę wkładów ceramicznych na nowe. Dzięki temu mamy pewność, że każdy oferowany przez nas katalizator jest w 100% sprawny, a jego trwałość jest porównywalna z nową częścią kupioną w ASO.
Jesteśmy w stanie zregenerować prawie każdy katalizator Euro 6. Regeneracja polega najczęściej na wymianie katalizatora wstępnego DOC ( MAN , Volvo, Renault) lub na wymienia katalizatora SCR ( Mercedes Actros, Atego).
Nie stosujemy tej metody ponieważ jest ona mało skuteczna. Podczas „czyszczenia” katalizatora za pomocą wody dochodzi do wypłukania metali odpowiedzialnych za przeprowadzenie reakcji z ADblue i tym samym redukcję emisji NOx
Do regeneracji filtrów DPF używany urządzeń firmy Hartridge. Metoda którą się posługujemy polega na dopaleniu sadzy znajdującej się w filtrze DPF w specjalnym piecu. Następnie sadzę i popiół usuwamy za pomocą sprężonego powietrza. Metoda którą wykorzystujemy do regeneracji DPF-ów jest zalecana przez czołowych producentów silników takich jak Caterpillar, Cummins, Volvo czy Paccar
Nie zalecamy tej metody ponieważ w jej wyniku dochodzi o wypłukania metali z ceramiki, które są odpowiedzialne za oczyszczanie spalin i dopalanie się sadzy. Dodatkowo w niektórych filtrach DPF które są zbudowane z segmentów ( np. Mercedes Actros) może dojść do uszkodzenia spoin scalających filtr i w konsekwencji jego rozpadnięcie się. Kolejnym problem jest wielkość filtra DPF w pojeździe ciężarowym, trudno jest go całkowicie wysuszyć po procesie czyszczenia. Jeżeli zamontujemy wilgotny filtr to sadza w kontakcie z nim zamieni się konsystencję podobną do błota, w wyniku czego filtr w krótkim czasie może ponownie wymagać regeneracji.
Motocykle
Tłumiki naszej produkcji są dopasowane do oryginalnych kolanek oraz oryginalnych mocowań stworzonych przez producenta motocykla. Jeśli nie modyfikowałeś swojego układu wydechowego nasze tłumiki będą pasować do Twojego motocykla.
Tłumiki naszej produkcji są przelotowe a co się z tym wiąże motocykl wydaje głośniejszy dźwięk. Głos, który wydają tłumiki cechuje tzw. „głębokie, basowe” brzmienie, dźwięk może przekroczyć dopuszczalną normę hałasu 96 dB.
Tak, nasze tłumiki można wyciszyć. Do wyciszenia tłumików można użyć m.in. DB Killera. Należy pamiętać, że mimo wyciszenia norma hałasu przy wyższych obrotach może zostać przekroczona.
Wszystkie tłumiki naszej produkcji wykonywane są z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Tłumiki motocyklowe są następnie niklowane i chromowane.
Maszyny robocze
Tak, jesteśmy w stanie dorobić układ do danej maszyny według określonej specyfikacji. W tym celu konieczne jest przesłanie zdjęcia lub rysunku technicznego danego elementu. Niekiedy wymagane jest również przesłanie „starego” elementu, które będzie stanowił dla nas wzór.
Koszt oraz czas wykonania układu wydechowego zależny jest od stopnia trudności wykonania elementu a także ilości naszych obecnych zleceń. Tworzenie indywidualnych realizacji to koszt kilku tysięcy złotych a średni czas realizacji to zazwyczaj kilka dni.
Regenerujemy zarówno katalizatory jak i filtry DPF. Regeneracja polega na oczyszczeniu wkładu z sadzy i popiołu lub wymianie wkładu ceramicznego na nowy.
Najczęściej do budowy układu wydechowego wykorzystujemy stal nierdzewną, ponieważ jest bardziej trwalsza i odporniejsza na warunki atmosferyczne niż stal zwykła aluminizowana. Koszt stali nierdzewnej jest niewiele wyższy, a jakość i trwałość o wiele lepsza niż jej tańsze odpowiedniki.
Produkcja
Niestety dysponujemy giętarką trzpieniową w której matryce są precyzyjnie wykonane pod gięcia o ściśle określonym promieniu – 1.5D, 2D lub 2.5 D dla największych średnic.
Tak, ale parametry materiału muszą być zgodne z parametrami narzędzi. Najlepiej wykonywać elementy gięte z materiału zakupionego u nas, jest on najlepiej dobrany oraz przechowywany. Czasami drobne uszkodzenia uniemożliwiają wykonanie gięcia na rurze.
Czas realizacji określany jest na bieżąco, w zależności od ilości innych realizacji działu. Planując zamówienia musimy brać pod uwagę czas przezbrojenia maszyny na inną średnice gięcia wraz z kalibracja, która trwa około godziny czasu.
Możemy wygiąć polerowane i satynowe rury, jednak w miejscach odkształcenia następuje rozciąganie i ściskanie materiału co zmienia wygląd rur. Po wygięciu rury trzeba powtórnie polerować lub satynować.
Czas projektowania elementu, następnie programowanie maszyny, to koszty stałe niezależne od ilości zamówienia. W przypadku zamówienia większej ilości elementów koszty te rozkładają się na większą ilość produktów i zmniejszają koszt jednostkowy.