Na sprawnej eksploatacji samochodów ciężarowych opiera się cały współczesny sektor transportu i logistyki. Dlatego nasza firma dokłada wszelkich starań, aby wspierać przedsiębiorstwa działające w obydwu wymienionych branżach. Jako firma Kaliński jesteśmy uznanym producentem oraz serwisem części będących elementami układu wydechowego. To sprawia, że doskonale znamy ich walory oraz kluczowe parametry. Dzięki temu możemy zaoferować kompleksowy wachlarz usług serwisowych w zakresie naprawy, konserwacji, regeneracji, rekonstrukcji czy nawet tuningu wydechów.
Jednym z warunków dopuszczenia samochodów ciężarowych do ruchu jest sprawdzenie, czy nie przekraczają one określonej normy emisji spalin. Warto dodać, że wspomniane normy są dość rygorystyczne. Z tego względu obecnie w każdym samochodzie ciężarowym jest zamontowany filtr DPF. Jego zadanie polega na wychwytywaniu tzw. cząstek stałych powstających w czasie spalania paliwa. Dzięki temu filtry DPF do samochodów ciężarowych skutecznie ograniczają emisję spalin, gdyż zatrzymują one większą część powstających zabrudzeń.
Niestety, sposób działania filtrów DPF ma jedną ważną wadę. Jest nią ryzyko zapchania wynikające z nadmiernego nagromadzenia się popiołu i drobinek sadzy we wnętrzu filtra. Jeżeli filtr ulegnie zapchaniu, jego efektywność pracy będzie stopniowo spadać. Całkowite zapchanie filtra może skończyć się nawet unieruchomieniem silnika, wobec czego należy bezwzględnie unikać takich sytuacji. Warto pamiętać, że już przy wykryciu pierwszych objawów zapchania należy niezwłocznie działać. W takiej sytuacji pomóc może profesjonalny serwis filtrów DPF do ciężarówek, taki jak nasz.
Dobrze przeprowadzona regeneracja, czyli swoista naprawa filtrów cząstek stałych do ciężarówek pozwala na przywrócenie tym elementom dawnej użyteczności. Jednak można ją wykonać tylko wtedy, gdy filtr jest nie ma uszkodzonej obudowy. Wszelkie pęknięcia obudowy są więc przeciwwskazaniem do wykonania takiej usługi.
Naprawa filtrów DPF do pojazdów ciężarowych ma z reguły bardzo prosty przebieg. Większość filtrów dostarczanych do naszego warsztatu jest naprawdę mocno zanieczyszczona. Wobec tego standardowa regeneracja polega wówczas na wymianie wkładu znajdującego się we wnętrzu filtra. Montaż nowego wkładu zazwyczaj wystarczy do tego, żeby filtr odzyskał całkowitą sprawność techniczną. Po zamontowaniu sprawnego filtra należy go jeszcze poddać komputerowej adaptacji. Jest to docelowy sposób postępowania przy większości takich zleceń. Mniej zabrudzone filtry, można poddać regeneracji z wykorzystaniem maszyny Hartidge DPF 300. Regeneracja filtrów DPF do pojazdów ciężarowych z wykorzystanie maszyny Hartridge pozwala na wydmuchanie lub wypalenie zabrudzeń zatykających wkład filtra. Niemniej przypominamy, że to wymiana wkładu stanowi główną metodę regeneracji.
Ile kosztuje taka usługa? Cena regeneracji filtrów DPF zależy między innymi od pojazdu czy wykorzystanej metody. Nasi klienci mogą również uzyskać dodatkowy rabat poprzez wysłanie nam starego filtra DPF. Przy skorzystaniu z tej oferty zwracamy część kosztów zakupu nowego egzemplarza. Żeby uzyskać rabat trzeba nam jednak najpierw wysłać filtr, a my ocenimy jego stan. Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania dotyczące przebiegu takiej usługi, zachęcamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania, podpowiemy jakie rozwiązanie będzie najbardziej odpowiednie. zasugerują wybór najlepszej metody w przypadku konkretnego problemu.
Działalność marki Kaliński odbywa się zarówno w formie stacjonarnej, jak i wysyłkowej. Nasza siedziba mieści się w Chybach. Tuż obok naszej siedziby znajduje się Poznań, a jego granica przebiega w odległości niespełna jednego kilometra od firmy. Dojechać do nas można również z wykorzystaniem popularnej drogi S-11. Bardzo łatwo można odnaleźć nasz warsztat.