Filtry DPF, FAP, GPF

 
 

Obecnie każdy samochód osobowy zobowiązany jest do posiadania filtra cząstek stałych. W przypadku pojazdów z silnikiem diesla stosuje się filtry DPF oraz filtry FAP, samochody z silnikiem benzynowym od 2019 roku posiadają filtry GPF. Postępująca z każdym rokiem dbałość o środowisko wpływa na wzrost kosztów i cen eksploatacji aut, ale też coraz lepszą jakość naszego środowiska. Dostrzegając ten trend kilkanaście lat temu w naszej firmie założyliśmy dział filtrów cząstek stałych i katalizatorów. Dział głównie skupia się na serwisie filtrów cząstek stałych, naprawie filtrów cząstek stałych oraz regeneracji filtrów cząstek stałych.

Usługę regeneracji katalizatorów, filtrów cząstek stałych świadczymy na potrzeby naszego serwisu układów wydechowych znajdującego się w Chybach, nieopodal Poznania, ale również wysyłkowo dostarczając produkty na terenie całego kraju, ale również poza jego granice.

Naprawa filtrów DPF może zostać wykonana na kilka sposobów. Filtr cząstek stałych można wymienić na nowy, używany lub wykonać regenerację DPF. W naszym serwisie preferujemy regenerację filtrów cząstek stałych czy regenerację filtra FAP oraz GPF. Do regeneracji wykorzystujemy maszynę produkcji brytyjskiej firmy Hartridge DPF 300. Maszyna polecana jest przez wiele znanych i cenionych marek, m.in. Volvo, Scania, DAF czy Caterpillar. W ramach regeneracji filtr wypalamy jest, w temperaturze do 600 stopni. Proces ten pozwala na poluzowaniu sadzy oraz wypaleniu jej do postaci popiołu. Kolejnym etapem regeneracji jest wydmuchanie zanieczyszczeń z filtra cząstek stałych za pomocą sprężonego strumienia powietrza pod wysokim ciśnieniem. Zanieczyszczenia dostają się do specjalnego pojemnika a kolejno zostają zutylizowane. Wykonujemy również regenerację filtra DPF poprzez wymianę wkładów ceramicznych, ta metoda przywraca pełną sprawność.

Nie wykonujemy regeneracji poprzez „mycie DPF” czy „pranie filtrów cząstek stałych”. W przypadku tych metod problemem jest wysuszenie w pełni filtra, co może doprowadzić do szybkiego, ponownego zapchania. Połączenie sadzy i wody może bardzo szybko zmniejszyć przepustowość spalin. Jak również wypłukania metali szlachetnych potrzebnych do przeprowadzenia prawidłowego procesu samo regeneracji. Obecnie jednak większość firm korzysta z tej metody. Również domowe sposoby regeneracji DPF mają swoje wady. Regenerując filtry w swoim garażu tylko tymczasowo pozbędziemy się problemu związanego z DPF-em. Trudno nam będzie również wykonać komputerową adaptację, co jest niezbędne do usunięcia błędu silnika „check engine”.

Niewłaściwa regeneracja filtrów może spowodować uszkodzenie filtra, szczególnie w przypadku znacznej ingerencji w jego wnętrzu. Uszkodzenie ceramicznego wkładu będzie wiązało się z jego wymianą w profesjonalnym serwisie DPF. Koszt wymiany wnętrza filtra będzie wyższy niż tradycyjnie przeprowadzonej regeneracji.

Nasz serwis DPF stawia na jakość swoich usług a wszystkim produktom, nawet tym regenerowanym udzielamy gwarancji. Klienci, którzy korzystali z naszych produktów chwalą sobie jakość obsługi, naszą poczekalnię, wykonane usługi czy zakupione produkty. W czasie prawie 30-letniej historii zdobyliśmy ogromne doświadczenie, które pomaga nam w zapewnieniu właściwego poziomu realizowanych usług.