Filtry cząstek stałych ( FAP / DPF ) na dobre zagościły w naszych pojazdach. Wiele osób zastanawia się w jaki sposób użytkować swój pojazd, aby nie doprowadzić do jego zapchania i uszkodzenia, co wiąże się z kosztowną wymianą. Jednym ze sposobów uniknięcia tego problemu jest okresowa regeneracja filtra DPF przy pomocy specjalnie do tego przewidzianych urządzeń.
Firma Kaliński z Chyb koło Poznania od ponad 25 lat zajmuje się układami wydechowymi, ciągle podążając za zmieniającymi się światowymi trendami, również w kwestiach regeneracji. Obecnie firma Kaliński jako pierwsza w Polsce zakupiła najnowszą maszynę brytyjskiej firmy Hartridge za pomocą, której może jeszcze lepiej, dokładniej i szybciej regenerować filtry cząstek stałych nie tylko pojazdach ciężarowych i osobowych, ale również w maszynach rolniczych i budowlanych.
Fot: Hartridge.com
HARTRIDGE 300
Urządzenie firmy Hartridge wykorzystuje sprawdzoną i opatentowaną technologię usuwania sadzy i popiołu dzięki czemu można w pełni przywrócić sprawność filtrów DPF. Stosowana metoda polega na bardzo dokładnym i precyzyjnym wykorzystaniu sprężonego powietrza w celu wydmuchania zgromadzonych zanieczyszczeń. W przypadku, gdy stopień zapchania filtra jest tak duży, że strumień powietrza nie jest w stanie go udrożnić, filtr wypala się w specjalnym piecu przez klika godzin w celu poluzowania sadzy oraz popiołu i ponownie poddaje procesowi regeneracji.
Fot. Hartridge.com
REGENERACJA
W porównaniu z urządzeniami innych firm, Hartridge wyróżnia się krótkim czasem potrzebnym do przeprowadzenia regeneracji. Proces czyszczenia – jeśli filtr nie wymaga wypalenia termicznego to maksymalnie 60 minut, dzięki czemu firma Kaliński jest w stanie wykonać taką usługę w ciągu jednego dnia.
Metoda regeneracji jest bardzo nowoczesna. Wykorzystuje technologię „precyzyjnego impulsu powietrznego”, dzięki czemu można usunąć z filtra DPF niemal wszystkie nagromadzone w nim zanieczyszczenia. Zaletą jest również to, że regeneracja nie ma negatywnego wpływu na powłoki katalityczne, maty mocujące czy ceramikę, z której zbudowany jest DPF. Jest ona o wiele bardziej skuteczna niż np. płukanie za pomocą wody.
Za pomocą Hartridge 300 można regenerować filtry DPF w pojazdach ciężarowych, osobowych, maszynach rolniczych, budowlanych itp.
Hartridge 300 jest również urządzeniem ekologicznym. Podczas jego pracy jedyne zanieczyszczenia jakie powstają to sadza i popiół które są później przekazywane do firmy recyklingowej.
Warto podkreślić, że metoda regeneracji firmy Hartridga jest zalecana przez wielu producentów silników takich jak Caterpillar, Cummins, Scania, Volvo czy Paccar.
Fot. Pmmonline.co.uk
NOWA JAKOŚĆ
Popularność regenerowanych części na naszym rynku jest coraz większa. Wpływ na to ma zmieniająca się technologia, którą wykorzystuje się w procesie regeneracji. Pojawienie się na polskim rynku urządzenia firmy Hartridge, to kolejny krok w przyszłość. Szybkość, dokładność, ekologiczność, to cechy które wyróżniają urządzenie na tle konkurencji.
Zapraszamy do firmy Kaliński na nową jakość w dziedzinie regeneracji filtrów cząstek stałych.
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
Adam Czuprys
Dział Pojazdów Ciężarowych
tel.+48 61 814 27 77 / w. 102
ciezarowe@kalinski.pl